بهترین ورزش و رژیم برای لاغری شکم و پهلو

چربی شکم در همه افراد وجود دارد و جای نگرانی در این باره وجود ندارد.

چربی دور شکم و چهلو تا حد مناسبی طبیعی است و به بدن آسیب وارد نمی کند اما اگر بیش از حد مجاز باشد برای هر کسی خطرساز می شود.

برخی از چربی های شما درست زیر پوست شما است. چربی های دیگر در داخل ، اطراف قلب ، ریه ها ، کبد و سایر اندام ها عمیق تر است و میان چربی های زیر پوست پنهان می شود.

این چربی با نام چربی احشایی می باشد که باعث سفت شدن چربی شکمی و پف کردن شکم می شود.

برای درک بهتر این مطلب بهتر است انواع چربی ها را بشناسید:

  • تری گلیسیرید که در خون گردش دارد.
  • چربی زیر پوست که مثل اسمش زیر پوست است.
  • چربی احشایی که چربی شکمی می باشد و خطرناک است اسن چربی زیر عضلات شکمی قرار دارد.

بسیاری از افراد چاقی شکم را به دید زیبایی شناسی می بینند و با خود می گویند چاق بودن برای من مهم نیست اما باید توجه کرد چربی احشایی که در شکم خود را نشان می دهد می تواند از طریق هورمون ها و مواد شیمیایی به هر عضو بدن برود و تهدید جدی برای سلامتی باشد.

برای لاغری شکم چه باید کرد

اگر همچنان به دنبال لاغری شکم نیستید بهتر است بدانید چربی احشایی که باعث چاقی شکم می شود چنانچه ادامه دار باشد ممکن است شما را در خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، دیابت نوع 2 و همچنین سرطان روده بزرگ قرار دهد.

ساده ترین راه برای لاغری شکم تغییر سبک زندگی است.

سبک زندگی سالم شما را مجاب به باید ها و نباید هایی می کند که شامل رژیم غذایی مناسب ، ورزش و تحرک و رعایت اصول عملی می باشد.

اگر کمی علمی تر نگاه کنیم روند لاغری شکم و پهلو به صورت زیر می باشد:

پخش مقدار چربی در رژیم غذایی در چندین وعده به این معنی است که شما باید مقدار دریافت چربی در روز را در کل وعده های غذاییتان تقسیم کنید.

باید با کاهش تعداد و اندازه کیلومیکرون (ذره لیپوپروتئینی در گردش در خون است که حاوی تری گلیسیرید ، فسفولیپید، کلسترول و پروتئین)  احتمال تجمع چربی شکمی احشایی را به حداقل رساند.

وعده های غذایی کوچک همچنین احتمال تجمع چربی احشایی را کمتر می کند.

جنسیت نیز عامل مهمی برای لاغر کردن شکم است چنانچه در مردان بیشتر از زنان چربی احشایی شکم و پهلو را فرامیگیرد.

ورزش برای لاغری شکم

انواع مختلف ورزش برای لاغری شکم وجود دارد که شما می توانید با انجام دادن این تمرینات روزانه و با رعایت رژیم غذایی چربی سوزی شکم را انجام دهید.

ورزش های زیادی مثل راه رفتن یا دویدن، دوچرخه سواری و یا کوه نوردی به سوزاندن چربی شکم کمک می کند.

بر اساس گفته بخش سلامت هاوارد فعالیت بدنی روزی 30 دقیقه و حتی تا 60 دقیقه بهترین نقطه برای کنترل وزن و از دست دادن چربی های شکم می باشد.

اما این روزها به خاطر مشغله زیاد که کسی کمتر وقت ورزش کردن می کند به شما چند حرکت ساده ورزش در خانه برای لاغری شکم را آموزش می دهیم.

این حرکات نیاز به مکان و تجهیزاتی ندارد و می توانید در خانه تمرین کنید.

حرکت burpee

اگر می خواهید چربی از دست دهید ، باید تا حد امکان عضلات کار کنید. Burpee همین کار را می کند.

تمرین انفجاری – که مستلزم رفتن از موقعیت فشار ، پرش و بازگشت به حالت فشار است.

طبق یک مطالعات دقیق مشخص شده است 10 تکرار سریع این حرکت به همان اندازه در ترمیم متابولیسم شما به عنوان یک دویدن 30 ثانیه ای موثر است ، بنابراین می توانید چربی شکم خود را سریعتر از گذشته بسوزانید.

حرکت burpee برای از بین بردن چربی شکمی

حرکت کوهنورد(mountaine climber)

این حرکت عضلات شکم را به شدت درگیر می کند و برای لاغری شکم و پهلو فوق العاده می باشد.

برای این منظور همانند عکس مانند کوهنوردی این حرکت را انجام دهید.

حرکت mountaine climber برای سوزاندن چربی شکم

چرخش روسی (Russian twist)

بهترین ورزش برای لاغری شکم و پهلو پیچش روسی یا Russian twist می باشد.

یک تمرین اصلی است که باعث تقویت قدرت سوزاند چربی شکم می شود. این حرکت ، که معمولاً با یک توپ انجام می شود ، شامل چرخش نیم تنه شما از یک طرف به طرف دیگر در حالی که یک حالت نشستن را با پاهای خود در زمین نگه دارید.

سوزاندن چربی با ورزش

پیاده روی روزانه

اگر روال ورزشی مشخصی ندارید ، راه رفتن نقطه ورود خوبی برای مردم است . روزانه به مدت 20 دقیقه پیاده روی کنید تا روند کوچک کردن شکم آغاز شود.

پیاده روی باعث بهبود متابولیسم بدن نیز می شود و طی آن به سوخت و ساز بهتری خواهید رسید.

یک مطالعه کوچک که در ncbi منتشر شده است ، نشان داد که زنان چاق که به مدت 3 روز در هفته حدود 60 دقیقه پیاده روی داشتند در طول 12 هفته با کاهش شدید چربی احشایی روبرو شدند.

پس پیاده روی را در برنامه تان قرار دهید حتی اگر با 1 دقیقه در روز می توانید شروع کنید ، شروع کرده و این مقدار را افزایش دهید.

لاغری شکم با تردمیل نیز همانند پیاده روری است و کافی است روزی 20 تا 30 دقیقه روی تردمیل راه بروید.

علاوه بر حرکات ذکر شده انواع دیگری از ورزش شکم و پهلو موجود است که با انجام آنها می توانید لاغری سریع شکم را آغاز کنید.

پیاده روی روزانه برای کالری سوزی بیشنر

برای لاغری شکم چه بخوریم

رژیم های غذایی و نوشیدنی های زیادی برای سوزاندن چربی شکی وجود دارد.

سریع ترین راه بری لاغری شکم رژیم غذایی مناسب و تحرک زیاد است که بدون صبر کردن میسر نیست و در این باره بهتر است شعارهایی مثل لاغری شکم در 10 روز و از این دست حر ها را دور بریزید.

در این میان بدن شما به فیبر زیادی نیاز دارد و باید جایگاه ویژه ای در تغذیه شما داشته باشد اما نباید از نوشیدنی هایی که متابولیسم شما را افزایش می دهد را نادیده بگیرید.

در ادامه به معرفی نوشیدنی و غذاهایی که باعث لاغری شکم می شوند خواهیم پرداخت.

چای سبز

چای سبز برای لاغری بسیارمفید است و غدد عروقی بدن را فعال کرده و چربی سوزی اتفاق می افتد.

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان می باشد.

آنتی اکسیدان چای سبز ماده ای به نام کاتچین می باشد که با آزاد سازی سلول های چربی شکمی ساده ترین راه برای لاغری شکم را فراهم کرده است.

برای مطالعه بیشتر در باره خواص لاغری چای سبز به این لینک مراجعه کنید.

لاغری شکم و پهلو با زنجبیل

زنجبیل گیاهی با طبع گرم می باشد که از ریشه آن برای لاغری شکم استفاده می کنند.

زنجبیل می تواند نقش عمده ای در کوچک کردن شکم داشته یاشد.

یکی از خواص زنجبیل برای لاغری کاهش اشتها می باشد. گیاه زنجبیل کالری محدودی دارد و می تواند با غذا یا به صورت دمنوش مصرف شود.

زنجبیل سوخت و ساز بدن را چند برابر می کند، شما می توانید زنجبیل را به صورت دمنوش به همراه چای ، لیمو و عسل میل کنید تا علاوه بر نقش آنتی اکسیدانی سوخت و ساز بدنتان به شدت افزایش پیدا کند.

سرکه سیب

اغلب توصیه می شود که روز خود را با سرکه سیب برای هضم یکنواخت در طول روز شروع کنید.

سرکه سیب یک محرک صفراوی عالی می باشد و سطح pH را در معده متعادل نگه می دارد که می تواند به شما در دستیابی به شکم صاف کمک کند.

سرکه سیب به دلیل افزایش احساس سیری و سرکوب اشتهای شما شناخته شده است. شما باید هر روز صبح یک قاشق چای خوری سرکه سیب با آب گرم روی معده خالی میل کنید.

شاید اگر توصیه های 99 درصد از سوپر مدل های جهان را بخوانید میبینید که سرکه سیب هر روز در رژیم شان وجود دارد.

روزی یک قاشق سرمه سیب ناشتا برای لاغری

نعناع برای لاغری پهلو

نعناع به هضم سریع غذای شما کمک می کند و از تجمع چربی جلوگیری می کند.

این ماده در رفع نفخ که به دلیل عدم هضم مناسب غذا باعث ایجاد تجمع چربی در ناحیه شکم می شود ، کمک می کند.

گیاهان سبزی مثل نعناع سم زدای قوی ای هستند و به ویژه در پردازش و ار بین بردن چربی در معده شما کمک زیادی می کنند. همچنین براساس مطالعه صورت گرفته بر تاثیر نعناع بر ورزشکاران تنیجه گرفتد مصرف نعناع برای ورزشکاران اثرات مطلوبی مثل فشار خون نرمال و ارامشت ماهیچه ها و تنفس بهتر را داراست.

رژیم غذایی برای لاغری شکم

مواد غذایی موجود در رژیم لاغری نباید شما را از یکسری مواد غذایی مفید بدن محروم کند.

بهترین رژیم لاغری شکم پهلو تغذیه ای برپایه مصرف همه مواد مفید و کم مصرف کردن مواد غذایی فراوری شده است.

در ادامه به معرفی و بررسی مواد غذایی برای لاغری شکم خواهیم پرداخت

کربوهیدرات

کربوهیدرات ها سرشار از ویتامین B و و فیبر های سالم هستند و انرژی خود را به آرامی آزاد میکنند تا سطح قند خون بالا نیاید.

یک مطالعه توسط چاقی همچنین نشان داد افرادی که روزانه فیبر محلول خود را از کربوهیدرات گفته شده بالا می برند ، چربی شکم خود را در طی یک دوره زمانی کاهش می دهند.

برخی از منابع غلات سبوس دار مانند برنج قهوه ای ، کوئینو ، کوسکوس و جو دوسر در واقع بهترین منابع کربوهیدرات هستند و می توانند به شما در از دست دادن چربی شکمی کمک کنند روزانه 25 گرم کربوهیدرات کافیست.

بروکلین حاوی کربوهیدرات و مناسب برای رژیم لاغری

پروتئین بدون چربی

پروتئین های بدون چربی مانند تخم مرغ ، ماهی ، پنیر ، مرغ و بوقلمون را نه تنها از گرسنگی جلوگیری می کند بلکه سطح کورتیزول را تنظیم می کند و چربی می سوزانید.

این غذاها سیستم ایمنی و ماهیچه های شما را تقویت می کنند و هرچه بیشتر انرژی بیشتری برای سوزاندن داشته باشید ، عضلات بیشتری دارید.

پس با مصرف پروتئین بدون چربی هم انرژی کافی داشتی باشید و هم اینکه چربی سوزی باعث عضله سوزی نشود و راحت تر به کوچک کردن شکم مشغول باشید.

میوه

تحقیقات نشان داده است افرادی که ویتامین C زیادی مصرف می کنند در مقابل بقیه 30 درصد چربی سوزی بیشتری در ورزش خواهند داشت.

پرتقال گریپ فروت فلفل قرمز و کیوی از جمله میوه هایی است که سرشار از آنتی اکسیدان هایی مثل پنی فنول(ترکیباتی که تولید چربی را متوقف می کنند)هستند.

طبق مطالعات آزمایشگاهی در دانشگاه میشیگان همچنین نشان داد كه موشهایی كه از گیلاس قرمز مصرف می كنند 9٪ بیشتر از چربیهای شکم را در مقایسه با آنهایی كه نبودند سوزاندند.

آجیل ها

باید دقت کنید انواع غذا برای لاغری شکم نباید چربی روزانه ما را قطع کند زیرا بدن نیاز حیاتی به چربی دارد.

آجیل ها چربی مفید و خوبی دارند و روزانه مصرف 28 گرم از دانه هایی مثل بادام یا پسته یا هر آجیلی می تواند روند لاغری شکم و پهلو را بیشتر پیش ببرد.

آجیل باید در همه رژیم های غذایی استفاده شود

لاغری موضعی شکم

این روزها تبلیغات زیادی درمورد انواع تجهیزات لاغری و حتی جراحی ها را می بینیم که وعده لاغری سریع شکم بدون ورزش را به افراد می دهد.

لاغری شکم با دستگاه و ژل لاغری

در ابتدا باید بگویم لاغری شکم و پهلو بدون ورزش و رژیم غذایی مناسب میسر نیست.

لاغری موضعی شکم با وسایلی مثل شکم بند لاغری یا لاغری شکم با دستگاه های مخصوصی (که به شکم وصل می شوند و با حرارت زیاد باعث سوزاندن آب و چربی بدن می شوند)تا حدودی ممکن می باشد و شرط آن داشتن تغذیه و مناسب و تحرک زیاد است.

کرم ها و ژل های لاغری شکم نیز به همین صورت کار می کند.

جراحی

جراحی لاغری بیشتر برای افرادی است که چاقی مفرط و بیش از حد دارند.

سریع ترین راه لاغری شکم جراحی است

همیشه جراحی آخرین راه برای سلامتی است و اگر روش های دیگر سازگار نبودند به سراغ جراحی بروید.

جراحی لاغری اغلب با تاثیر بر دستگاه گوارش صورت می گیرد و در آن مقدار غذای کمی وارد معده خواهد شد و طی آن فرد وزن از دست می دهد.

بعصی دیگر از عمل های جراحی به گونه ایست که چربی را مستقیم از بدن خارج می کند.

انواع جراحی لاغری

  • بای پس معده به روش Roux-en-Y
  • حلقه معده (قابل تنظیم)
  • لیپوساکشن
  • اسلیو معده

شاید سریع ترین راه لاغری شکم همین جراحی ها باشد اما توجه به عواقب و مضرات آن و خطراتی که دارد نیز باید در نظر گرفته شود.

نظر کاربر
0 (0 نتایج)
Comments (0)
Add Comment